Sky News Arabia

Från Wikipedia, den fria encyklopedin
Hoppa till navigation Hoppa till sökning

Sky News Arabia är den arabiska språket till Rupert Murdochs TV-nyhetskanal Sky News , vars nätverk av korrespondenter den använder. Stationen är baserad i Abu Dhabi med studior i Nordafrika och Mellanöstern samt i London och Washington, DC

Stationen gick i luften i Förenade Arabemiraten i maj 2012 och var resultatet av ett samarbete mellan BSkyB och Abu Dhabi Investment Corp i Mansour bin Zayed Al Nahyan .

Liksom sina konkurrenter al-Arabiya , Al Jazeera och Alarab , lovar Sky News Arabia också oberoende och "rädsla-fri" rapportering. [1]

Överföringsvägar

Sky News Arabia är en satellitkanal och sänds via Nilesat 201 (7 ° W) i HD och SD , Arabsat Badr-4 (26 ° E) i HD och SD, Astra 2E (28,2 ° E) och Hot Bird (13 ° C) överföring.

Individuella bevis

  1. Martin Chulov: BSkyB lanserar Sky News Arabia . I: The Guardian . 6 maj 2012, ISSN 0261-3077 ( theguardian.com [ besök 14 november 2016]).